Platba kartou
Nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány ComGate zadáte číslo karty, datum platnosti a CVC kód – tři čísla, která najdete v podpisovém proužku na zadní straně karty. Vše je zabezpečeno standardem 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o zadání číselného kódu, který obdržíte SMSkou od své banky.
![comgate-karetni-loga](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/comgate-karetni-loga.png)
Platba bankovním převodem
Okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví. Platební brána ComGate vás přesměruje do vašeho internetového bankovnictví, kam se přihlásíte jako obvykle a zde potvrdíte už připravený platební příkaz.
![comgate-banky-cz](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/comgate-banky-cz.png)
Po dokončení platby budete přesměrováni zpět do obchodu. Platba je potvrzena okamžitě, budeme bez odkladu pokračovat v realizaci objednávky.
Veškeré dostupné možnosti plateb fungují i pro posílání zboží na Slovensko.
![comgate-banky-sk](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/comgate-banky-sk.png)
![logoapplepay](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/logoapplepay.png)
Výběr platební metody
Výběr platební metody na našem e-shopu může probíhat dvěma způsoby.
V prvním případě přidáte na vaše stránky volbu pro každou platební metodu, to znamená pro platbu kartou a jednotlivě pro každou z bank. Zákazník bude přesměrován přímo k platbě.
![unnamed (3)](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/unnamed (3).png)
|
|
|
Ve druhém případě přidáte na stránky pouze dvě možnosti: platbu kartou a platbu bankovním převodem. Při výběru platby kartou bude zákazník přesměrován přímo k platbě. U bankovního převodu si zákazník na platební bráně nejprve vybere svou banku, následně je přesměrován k platbě.
![unnamed (4)](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/unnamed (4).png)
|
|
|
Informace o stavu platby
Po založení platby odešle platební brána zákazníkovi e-mail s informací o platbě. Součástí e-mailu je tlačítko “Zjistit stav platby”, pomocí kterého může zákazník přejít na webovou stránku s informací o stavu dané platby. Dozví se na ní, jestli je platba ve stavu zaplacená, nezaplacená nebo čeká na zaplacení. Co tyto jednotlivé stavy znamenají?
![unnamed](https://cdn.myshoptet.com/usr/www.zirafa-shop.cz/user/documents/upload/unnamed.png)
|
|
|
Zaplacená platba byla zákazníkem úspěšně dokončena. Tento stav je ihned předán do e-shopu pomocí API či e-mailové notifikace (pokud si to tak majitel e-shopu přeje). Jako prodejce můžete v tuto chvíli již poskytnout zboží.
|
|
|
Platba ve stavu Nezaplacená může být ze dvou důvodů. Buďto zákazník použije tlačítko “Zrušit platbu" v e-mailu, nebo uplyne nastavená doba expirace (více o expiraci se zmiňujeme níže). Po uplynutí doby expirace se informace o nezaplacené platbě posílá prostřednictvím API do e-shopu. Tento stav platby je konečný, už nemůže být změněn.
|
|
|
Poslední možností je, že se jedná o platbu čekající na zaplacení. Zákazník v tomto případě platbu nedokončil ihned, nebo se mu to zatím nepodařilo. Tento stav není automaticky předáván do e-shopu. Zákazník má totiž možnost znovu si zvolit platební metodu a opakovat platbu. Po uplynutí doby expirace se takováto platba stává nezaplacenou. Tento stav může nastat i v případě, kdy transakce ještě nebyla potvrzena bankou.
|
|
|